• Przedszkole bilingwalne

    uczymy w języku niemieckim

  • Slide Background
    Slide Background
    Slide Background
    Slide Background
    Slide Background
    Slide Background
    Slide Background
    Slide Background
    Slide Background
    Slide Background

    Program nauczania

    „Nigdy nie porównuj dziecka z innym, ale zawsze z sobą samym“.

    (Johann Heinrich Pestalozzi)

    W Deutscher Kindergarten realizowany jest program oparty na założeniach „Planu edukacji i wychowania w placówkach dziennych dla dzieci w Badenii – Wirtembergii” oraz programu edukacji przedszkolnej „Nasze przedszkole”(numer dopuszczenia:DKOS-5002-03/8). Opisane tam personalne i merytoryczne wymogi oraz standardy są podstawą pracy pedagogicznej w przedszkolu.

    Na co ma wpływ przedszkole?
    Pola kształcenia i rozwoju w przedszkolu według wytycznych dla kształcenia i wychowania dla przedszkoli w Badenii-Wirtembergii są następujące:

    • ciało,
    • zmysły,
    • język,
    • myślenie,
    • uczucie i współczucie,
    • pojęcia, wartości i religia

    Jeśli przedszkole ma mieć wpływ na te pola, dorośli muszą

    • stworzyć interesujące otoczenie
    • świecić przykładem i dawać oparcie emocjonalne
    • ośmielać i dawać zaufanie
    • tworzyć społeczność – głównie z innymi dziećmi
    • umieć rozwinąć tematy poruszane przez dzieci i sprostać wyzwaniom
    • stwarzać zasady w postaci struktur i reguły, które powinny być ustalane wspólnie z dziećmi

    Młodsze dzieci mają inne potrzeby niż dzieci powyżej trzech lat. Potrzebują więcej miejsca, więcej urządzeń, inne materiały i zabawki, przede wszystkim jednak „więcej wychowawczyni”. Tzn. intensywną opiekę, żeby móc się dobrze rozwijać. Dlatego też szczególnie w grupie maluchów powinny być uwzględnione zalecenia, wypracowane przez Fundację Bertelsmanna dot. „Jakości kształcenia od zera do trzech”, żeby kształcić i opiekować się dziećmi w sposób całościowy i odpowiadający ich potrzebom. (www.bertelsmann-stiftung.de)

    W przedszkolu miejscem szczególnym jest zerówka.
    Zerówka powinna dążyć do tego, żeby każde dziecko

    • rozwijało swoją indywidualność i pewnie się z nią czuło
    • rozwijało samodzielność i ufność we własne możliwości
    • rozwijało swoje umiejętności słuchania się, opowiadania, oceniania i wyrażania swojego zdania
    • rozwijało bogate i zróżnicowane słownictwo… …i wiele więcej.